torsdag 6 april 2017

Swedbank

Torzzdag! Äntligen utdelning igen! Swedbank hade den goda smaken att för mina 80 st aktier tilldela mig 1056 kr. Synd att inte det kommer såna pengar varje Torsdag. Hur som, hittills i år har jag då tagit emot 7858 kr. Kvar i April återstår nu tre utdelningar....





















Men redan 09:17 i morse var utdelningspengarna slut. Då hade jag nämligen köpt 19 st Resurs Holding. Totalt har jag nu hela 44 st, som i sin tur i Maj kommer ge mig 132 kr rakt in på kontot. Nu är dock planen att redan vid löning köpa på mig fler Resurs aktier. Men som vanligt förutsatt att kursen inte stiger alltför mycket jämfört med idag!?

/investeralitemera


2 kommentarer:

  1. Ja Swedbank betalar ut fint! :) Och visst ser Resurs köpvärda ut på de här nivåerna och den här utdelningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror mycket på Resurs! Utdelningen är det heller inget fel på! ☺

      Radera