söndag 16 april 2017

Även om det är svårt!

Påskdagen! Helgen har verkligen gått fort. Inte en dag utan att det ska åkas och ätas någonstans. Fördelen är ju att man slipper fundera på vilken mat man själv ska tillaga. Nackdelen är att många timmar går åt till att "bara" umgås med andra. Men vid högtider som denna så får man helt enkelt gilla läget. Det som behöver göras hemma får då stå tillbaka lite.





















Mina planer på att förkovra mig och att läsa lite mer. Dom har helt gått om intet. Borde ju inte vara så svårt att bara öppna boken och fortsätta läsa. Men just nu, tar det emot så in i bomben. Istället har jag sent upptäckt Tv-serien "Billions". Är man aktie intresserad så lär man gilla den. En intressant aspekt i serien är alla dessa "insider affärer". Skulle inte förvåna mig ett dugg om verkligheten är snarlik det som gestaltas. Eller kanske till och med värre!?

Källa: http://www.imdb.com/title/tt4270492/?ref_=fn_al_tt_1


Kommande vecka ekar det väldigt tomt på utdelningsfronten. Kommer dröja enda fram till den 25:e April. Innan Pengamaskinen spottar ur sig lite pengar. Då genom ABB aktiens trixande. Men nu tänker jag istället njuta av ytterligare en dags ledighet. Försöker verkligen ta en dag i taget. Även om det är svårt!


/försökaläsalitemera





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar