tisdag 25 april 2017

Aktieutdelning i ABB.

Tizzdag! Den sista utdelningen i April. För mina 35 st ABB aktier tilldelades jag idag ca 239 kr. För ovanlighetens skull lät jag den enorma summa få ligga orörd. Lönen kom visserligen in på kontot idag. Men hade hoppats på en mindre korrektion nedåt för att kunna köpa lite billigare. Sitter därför lugnt kvar i båten och väntar in morgondagen istället! Men med tanke på hur bra jag är på att förutse kursrörelser? Så lär väl börsen fortsätta uppåt istället?





















Totalt så här långt in på 2017 har jag fått 9427 kr i utdelning. 


/skasnartinvesteralitemera








6 kommentarer:

  1. Snyggt! Fick också in lite utdelning från ABB och gör som du och kollar morgondagen för återinvestering istället :)

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pengarna som kommer in brukar alltid bränna som bara den. Konstigt nog inte den här gången! Vi får hoppas på en "bra" morgondag! :-)

      Radera
  2. Passade på att peta in min ABB-utdelning i Hemfosa under dagen. Lite utdelningssurfning😊👍🏻

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att låta dom rulla vidare! :-)

      Radera
    2. Tror dessvärre det är mer roligt än smart men det kan jag kosta på mig för att pigga upp tillvaron😊

      MvH Pengaregn

      Radera
    3. Blir ju som ränta på ränta! 😀 Det är alltid smart. Piggar det även upp så är det inte heller fel! 😀

      Radera