måndag 17 april 2017

Även om det inte sker nu på en gång!?

Måndagzz! En långhelg som den här! Såna vill jag verkligen ha fler av. Även om jag inte "hunnit" med allt som jag velat, eller snarare har prioriterat bort. Så är det så otroligt skönt att inte behöva genomföra en massa måsten hela tiden. Det jag dock hade velat göra allra mest under dom här dagarna! Är att ha ett långt sovmorgon. Men det går bara inte att sova länge. Vaknar i vanlig ordning runt 06.20. Hade det varit en vanlig arbetsdag. Så hade jag mobilens alarm väckt mig och jag varit hur trött som helst. Men nu när jag är ledig så vaknar man klarvaken vid den tiden. Konstigt att det kan bli så!?



















Att investera och lugnt se på! Det måste nästan vara som att meta. Man kastar i och sen sitter man där och stirrar på flötet som guppar upp och ned. Precis som en aktie man köper. Som man sen kan följa kursen på. Lite upp lite ned lite mera upp. Kanske mycket ned eller mycket upp. Jag har dock aldrig riktigt gillat att meta. Mest för att det är så tråkigt när inget händer! Investera i aktier och fonder däremot det är så otroligt mycket roligare. Även om jag nu har känslan av att inget händer!

För att jag då inte ska börja fundera i kortsiktighet. Som att sälja av hela portföljen och bara köpa en aktie för pengarna. Så brukar jag klicka in på mitt "innehav". Där får jag nämligen svart på vitt att portföljens totala värde ökar månad för månad. Mestadels beroende på nyinvesteringarna som görs. Men det får mig i alla fall för stunden, att slå bort tankar som att göra en enda super investering. Ibland ska man bara inte tänka och analysera. Utan bara låta saker vara. Jag sitter därför lugnt och fint kvar i väntan på en stor fisk... Även om det inte sker nu på en gång!?




/skaintefunderalitemera






6 kommentarer:

  1. Bra jämförelse med att meta. Jag skrev själv nyligen om att det är så trist att vara disciplinerad (dvs att inte handla hela tiden).

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. �� Att man kan vara så disciplinerad som du!? Med kvartals investeringar, det är om något imponerande. Det hade jag aldrig klarar av! ☺

      Radera
  2. Jag har också svårt att sova länge på helger och lediga dagar. Kroppen vaknar senast halv sju oavsett. Men då får man i och för sig uppleva en trevlig morgon och en kopp gott kaffe :)

    SvaraRadera
  3. Brukar oftast ligga kvar i sängen och slö surfa tills resten av familjen vaknat! ☺

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig i det där med att inte kunna sova ut när man har chansen.. Eftersom vi har en bebis hemma turas vi om med sovmorgon och någon gång har jag lyckats sova till 07.30 som mest =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 07:30 det vore något! :-) Bara passa på att sova när det går!

      Radera