söndag 2 april 2017

Keep it simple!

Zzzöndag! Strålande sol idag och nästa utdelning inom räckhåll. Ibland är det inte mycket som krävs för att livet ska kännas så mycket enklare. Torsdag är dagen som är markerad  i den digitala kalendern. Swedbank står på menyn och delar ut 13.20/aktie. Vilket kommer ge mig ca 1056 kr. Exakt vart dom pengarna ska dansa vidare är inte riktigt klart än? Valet står mellan två aktier. Har några dagar på mig att bestämma mig.



















Har hittills bara lyckats harvat mig igenom 180 sidor av boken "Köp billigt sälj dyrt" av Mattias Eriksson. Tiden för att läsa och ron har inte riktigt infunnit sig. Men idag tog jag mig i alla fall igenom ett antal sidor. Nu återstår "bara" 110 sidor. Tur att Påsken innebär några röda dagar för en arbetare som mig. Då ska det mycket till om inte hela boken ska vara utläst. Men som jag tidigt lärde mig på mitt allra första jobb. Lova inget som du inte klarar av att hålla. Det får du garanterat äta upp! Keep it simple!



/läsalitemera



2 kommentarer:

  1. Ser fram emot din recension av boken;) Härligt med utdelningssäsong! Väntar själv på SHBs utdelning nu på onsdag.

    Mvh,

    Atlas Investo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även jag ser emot recensionen! ☺ Med tanke på den fart jag läser boken just nu. Farten kanske säger en hel del om boken! Den är dock väldigt intressant!

      Radera