onsdag 19 april 2017

Än finns det tid kvar till det!

Onzzzdag! Mitt i veckan och dagarna känns helt upp och ned. Kroppen är gnällig och tror det bara är Tisdag. Hjärnan däremot har fattat läget och börjar redan nu se ljuset i tunneln. Helgen kommer som vanligt mycket lägligt. Synd att inte fler arbetsveckor bara bestod av fyra arbetsdagar. Är nog det första jag skulle förändra om jag hade möjlighet. Nämligen att sluta jobba måndagar! Än är jag inte där. Helt ärligt så är jag stjärnår därifrån!

















Regel nummer 1. Förlora aldrig pengar.
Regel nummer 2. Glöm inte regel nummer 1.

(Warren buffet) Källa: http://www.privataaffarer.se/nyheter/20-lardomar-fran-buffett-491802

Jag har aldrig varit någon större fantast i att spela. Inte ens att spela på fotboll som är min favoritsport har lockat mig. Vissa kanske skulle kalla några av min aktier för rena lotto kupongen. Men att spela för pengar utanför börsen har inte lockat mig alls. Tyvärr Svenska spel!

Dom få gånger som jag testade "Black Jack" på krogen i mina yngre dagar. Så följde jag sten hårt samma devis som Warren Buffet. Förlora aldrig pengar. Glöm aldrig det. Om jag spelade så gjorde jag det för 50 kr. Vann jag på första handen så gick jag direkt därifrån. Givetvis samma sak om jag förlorade. Att vinna tillbaka var inget jag försökte mig på. Vilket annars är typiskt att "folk" försöker sig på efter att ha förlorat hela insatsen.

Det finns ett par aktier i min portfölj som för stunden ser ut som bortspelade pengar. Men dom kommer jag dock behålla. För där vill jag väldigt gärna försöka vinna tillbaka insatsen. Eller få en och annan aktieutdelning! Än finns det tid kvar till det!


/funderalitemera





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar