onsdag 6 juli 2016

Hur dumt det än låter!?

Har varken torrt krut eller blött för den delen. Så just nu spelar det ingen roll att det är fynd läge på dom aktier som ligger i min depå. Värdet fortsätter ned och mitt investerings självförtroende är kört i botten. Är lite som att springa ett maraton som aldrig tar slut. Ena dagen är man pytte lite närmare målet. Medans andra dagen har man kommit ännu längre ifrån det. Hur ska man då egentligen göra? Bästa vore om det fanns pengar att skjuta in i varje aktie för att få ned snitt priset på dom. Men det finns inget "torrt krut". Är även ganska långt kvar till lön. Sen har vi ju den lilla detaljen semester. Som också kommer kräver sitt offer när det gäller pengar. Blir nog en lång sommar det här.



















Semestern är nu "bara" 7 arbetsdagar bort. Känns inte längre så avlägset. Man skulle kunna säga att målet är nästan så nära så att man kan ta på det. Men än är jag inte där. Visst kommer det kosta en hel del under semestern, Men en stor utgiftspost i "investeralitemera familjen" är normalt bensin/disel. Men under semestern används nästan bara den ena bilen. Vilket gör att vår kostnad för drivmedel brukar bli hälften så stora som normalt. Ser därför redan nu fram emot "Ingos" Augusti räkning. Hur dumt det än låter!?


/semstrasnartlitemera






   

4 kommentarer:

  1. Ibland känns det förjävla segt men det är bara att kämpa vidare! Det vänder förr eller senare.

    Hoppas du får en fantastisk semester!

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja.... ☺ Det låter faktiskt värre än det är. Men tack för att du peppar! ☺

      Radera
  2. Tack för intressant inlägg. Jag kollade på din innehavssida och om jag förstod det rätt har ingen av dina portföljer ens gått ner 10%. Ingen anledning till att känna sig nedstämd överhuvudtaget i mina ögon! Jag har själv legat långt värre (och ärligt talat inte alltid "kommit igen" utan sålt - ofta felaktigt. Det är bara att kämpa på och som jag ser det kan du med gott samvete ta semester och koppla av.

    Tack för att du bloggar.

    Mvh

    Myttinge 94

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Du har faktiskt rätt. Vart tvungen att dubbel kolla. Trots dagens nedgång är det inte minus 10% ens. Så jag kanske är lite väl negativ? Lite så som jag är som person. Utpräglad realist ☺ En av mina sidor jag jobbar på att förbättra. Tack för din kommentar! ☺

    SvaraRadera