tisdag 19 april 2016

Så då ser det ganska ljust ut nu.

Äntligen Tisdag och Telia utdelning. Som jag har väntat och väntat sen mina första inköp. Totalt 850,50 kr fick det gamla Televerket snällt skicka in på mitt Avanza konto. Bollen är nu i rullning, pengamaskinen levererar. Jag sträcker fram mössan och bugar tacksamt. I oktober kommer nästa utdelning. Förhoppningsvis äger jag ännu flera Telia aktier då.

Planen var ju att låta pengarna rulla vidare in i Tele2. Mycket riktigt så fick det bli 10 st av aktien. Så nu får jag glatt väntat tills 31 Maj för att ta del av deras utdelning.

Totalt har jag nu i år fått 958 kr i utdelning. Ett av mina delmål att är nå 5000 kr på ett år. Kan bli aning svårt att nå i år. Men jag kämpar på så får vi se vart det landar. Jämfört med förra året då jag inte ägde någon aktie som delade ut. Så då ser det ganska ljust ut nu.
























/investeralitemera





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar