söndag 24 april 2016

Jag får därför fortsätta krypa mot målet.

Det är tortyr när den 25:e infaller på en måndag. Att sitta och längta sönder en hel helg. Bara för att man vill att det ska bli måndag och löning. Det känns helt enkelt inte helt rätt. Men nu är det så. Demonen i mig här redan börjat planera vart inköpen ska göras. Tyvärr är den inte konsekvent alla gånger. Ena stunden viskar den mera Tele2... är ju utdelning snart. För att i nästa stund viska... det är köpläge i Ericsson nu, du har ju väntat på det! Men när det är tomt på kontot så spelar det ingen roll. Jag behöver då omedlebart inte ta ställning till vart kommande insättning på Avanza ska fördelas.

Mycket av förra veckan kretsade i min värld runt Telia. Att det var utdelningen tror jag få som följer bloggen missade? Har ju även satt ett mål att få ihop 1500st Telia aktier. Dock är takten jag fyller på med väldigt låg. Men det är den verklighet jag har att anpassa mig till. Jag får därför fortsätta krypa mot målet.

/investeralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar