måndag 14 maj 2018

Utdelningsglädje...

Måndagzz... Ny måndag och med det en ny vecka. Det var varmt idag och jag jobbade. Lite som för det flesta andra knegare med andra ord. Jag gillar att det var varmt ute. Så pass mycket att jag tvingade mig själv att inte gå ut på hela arbetsdagen. Hade jag gjort det, så hade jag nog inte gått in igen. Så kan vi ju givetvis inte ha det! Det gäller att känna till sina svagheter!





















(Bildkälla: https://pixabay.com)

Har under min "radio tystnad" tilldelats två utdelningar. Först ut var Resurs med 1080 kr rakt in på kontot utan att passera gå. Sen följde Ratos efter med 800 kr. Fina slantar som jag lät ligga och ruva i några dagar. Innan större delen av dom fick jobb vidare. Gjorde nämligen slag i sak och tog in en ny utdelningsaktie. Portföljen har ju lite väl mycket Bank och Telekom aktier. Så vad passar inte bättre än en bolag som sysslar med handel inom dagligvaror? Så då vart det Axfood (10st). Visserligen ingen stor stek, men året är ju inte slut än. Så då finns det ju några månader kvar att hamstra fler.

Har uppdaterat "utdelningar"...


/investeralitemera



3 kommentarer:

  1. Grattis till ett bra innehav. Äger själv en stor post i Axfood.

    SvaraRadera
  2. Tack, tar det som ett bra tecken för min investering! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid fullt i det lokala willys och hemköp, och mat lär ju behövas oavsett konjunktur. Axfood kändes inte så högt värderas som ICA Gruppen, vilken jag också var sugen på. Återstår väl att se hur Axfood hanterar den digitala revolutionen med onlineköp och hemleveranser och om de kan utveckla sitt utbud av varor och tjänster på webben.

      Radera