söndag 27 maj 2018

Tele2 utdelning på en lördag!

Zöndagzz...Det är varmt som attans ute. Jag klagar verkligen inte. Har hellre så här varmt fram till slutet på Augusti! Än att det regnar och är kallt. Prognosen ser bra ut kommande dagar oxå. Men som med aktier så kan det svänga snabbt. Verkar nästan vara lika svårt att vara meteorolog som aktieanalytiker...
















(Bildkälla https://pixabay.com).

Loggade i vanlig ordning in på Avanza i lördags morse. Alltid lika trevligt när man inte behöver vänta till utsatt dag på en utdelning. För Tele2 pengarna hade redan landat. Mina 400 st aktier gav mig 1600 kr i utdelning. Om ändå varje utdelning var minst så mycket. Men även mitt lilla innehav på 10 st H&M har delat ut. Där blev det 49 kr. Bättre än noll i alla fall. Väntar fortfarande in några utdelningar som kommer i slutet på Maj och början av Juni. Men efter det blir det mer sparsamt med utdelningar.

Givetvis ska dom utdelande pengarna och kommande utdelningar investeras vidare. Dessvärre blir det inte så mycket nysparande den här månaden. Sista avbetalningen på sommaren semesterresa ska nämligen in. Hur som, har en ganska klar bild vilka aktier jag ska investera i. Men oftast när jag skriver om kommande köp så stämmer dom inte in till 100% med utförda köp. Så jag nämner den här gången inte vilka aktier jag funderar på. Men det blir i alla fall ingen ny aktie den här månaden. Utan kommer fylla på i några av dom befintliga.

Har uppdaterar fliken "utdelningar".

Fortsatt trevlig Söndag! 


/investeralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar