söndag 21 maj 2017

The power of an hour!

Söndag! Gräset är klippt och en lärdom jag tar med mig från fredagens inlägg! Att nämna ordet "motion" i rubriken är inte något jag kommer göra igen. Antalet sidvisningar under Fredagen och Lördagen vart markant mycket lägre än vanligt. Ingen bra kombo alltså att skriva om gräsklippning och motion! Alltid lär man sig något!





















(Bildkälla https://pixabay.com)


Precis som många andra så skyller jag gärna på att jag inte har tid. Men lyssnade på en podd i lördags, som fick mig att haja till lite. Om man gör något en timma om dagen under ett helt år. Då kommer man ha gjort den saken i ungefär under 365 timmar. Det blir en hel del tid man då lagt ned på att göra just den där saken. Podden kallade det för "the power of an hour". Tycker man att en timme är tok för mycket? Men korta ned det till 30 min om dagen då!? Då kommer du under ett år spenderat ca 182,5 timmar. Det är också en väldans massa tid. Så nu finns det inga ursäkter för att lära sig ett nytt språk!? Eller att lära sig analysera aktier som proffsen!

Kunde jag få till den där timmen om dagen? Då skulle jag nog använda den till att ta det lugnt och inte göra något alls. Det skulle passa mig. Men det skulle givetvis inte passa alla. Men tur är väl det, att vi alla inte jagar samma sak? Ja..förutom ekonomisk frihet och tidig pension

Ha en trevlig Söndag!


/funderalitemera




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar