fredag 2 december 2016

Så är det glömt lagom till nästa lön!

Den som väntar på....! Så dök då till sist min tilldelning av "Baltic Horizon" upp. När jag precis innan kl 7 loggat in på Avanza. Så såg jag att pengar var dragna. Samt att jag tilldelats 700 andelar precis enligt plan. Sen vart det av någon konstig anledning lite billigare än förväntat!? Antar att det har något att göra med Euro kursen?  Tack vare det, så räckte pengarna även till att köpa 10 st Tele2.




Så här i efterhand så borde jag köpt någon aktie som har utdelning i Mars eller April. Istället för Maj som Tele2 har. Får ha lite bättre koll nästa gång det ska investeras! Men känner jag mig själv rätt. Så är det glömt lagom till nästa lön!


/investeralitemera

 

7 kommentarer:

  1. Handeln startar konstig nog inte förens 8 dec! ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah! Det var ett rejält uppehåll om tilldelningen kom idag... Men den som väntar på något gott! :)

      Radera
  2. Du vill alltså ha mer utdelning i mars eller april och låter detta styra ditt (ur)val av aktier att köpa? Intressant och kanske inte så annorlunda tänk som jag vill tro (jag är själv inte utdelningsfanatiker).

    Trevligt att du fick de nya aktierna billigare än planerat. Tack för en intressant blogg!

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
  3. Förresten, är det du på tusenlappen i bakgrunden till bloggens titel (du skriver anonymt och har täckt för ögonen på mannen på tusenlappen)? :-)

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att få något billigare än förväntat är aldrig fel. Sist det hände var när jag skulle köpa min bil. Vi kom överens om priset. När jag väl skulle betala vart det ca 2300 billigare. Upptäckte det först när jag kom hem. Tyckte synd om säljaren, så jag mailade honom och sa att det måste blivit något fel då det vart billigare för mig? Jo dumt jag vet. Men han hörde aldrig av sig! ☺

      Radera
    2. Just ja, japp sedeln är anonym precis jag. ☺ Behöver öka utdelningen i början av året för att inte ha största utfallet i maj. Bättre att sprida utdelningen tycker jag!

      Radera