tisdag 9 februari 2016

Man ska aldrig förväxla det osannolika med det omöjliga.

Är det helt osannolikt, att det vi nu ser och upplever på börsen i Sverige, Norden, Europa och Världen. Kan vara början på en nedgång som kan hålla i sig under hela 2016? Eller är det helt enkelt bara omöjligt?

Man ska aldrig förväxla det osannolika med det omöjliga. (László Szombatfalvy).
(Källa: http://www.svd.se/en-borskrasch-kan-komma-nar-som-helst )









Tele2 har backat nästan 10 kr sen jag köpte mina första aktier för ett par månader sen. Passade därför idag på att köpa ytterligare 11st. Närmare bestämt till priset av 67,75kr/st. Nu återstår bara att vänta och se hur bolaget klarar resten av året. Utdelning sker 31/5 och är satt till 5,35kr/aktie. Vilket kommer ge mig ca 594kr in på mitt ISK. Får hoppas att Tele2 kan fortsätta att dela ut under en lång tid framöver. Eftersom det är anledningen till att jag köper dom.











SolTech Energy Sweden fortsatte att ånga på idag. Slutkursen sattes till 28,20kr/st (+11,46%) Antal ägare Avanza: 2697st (igår 2600st). 


När köper du dina första SoltTech Energy aktier? Eller gör du inte det?
Jag äger fortfarande inga..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar