onsdag 2 januari 2019

Mina mål för 2019.

Onzdagz.. Då var jobbveckan åter igång. Kan inte påstå att jag längtat till att få börja jobba igen. Men jobbet hjälper mig mot målet att kunna gå i tidig pension. Även om det just nu känns väldigt avlägset och långt bort. Men det gör mig bara mer beslutsam att fortsätta spara och investera.


















(Bildkälla: https://pixabay.com).

Mål för 2019.

Aktie och fondutdelning:
Preliminärt så räknar jag med nuvarande aktieantal att få ca 22 000 kr i total aktie och fondutdelningar under 2019. (2018 var aktie och fondutdelningen 16 847 kr). Men mitt mål blir därför att nå 25 000 kr i total utdelning under året. Genom att investera mera i befintliga aktier.


Nysparande:

2018 års sparande/investerande blev 87 611 kr. Därför sätter jag målet att spara 96 000 kr, dvs 8000 kr per månad under 2019.

Kommer även under Januari fylla på med något mer mål som jag anser extra viktigt att försöka nå under året. Samt fylla på med delmål som jag vill nå i år eller under kommande år.


/investeralitemera





3 kommentarer:

  1. thanks for sharing such a wonderful blogpost. it give lots of information.
    Book online bus tickets from Redbus

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Till skillnad från kommentaren ovan så säger jag lycka till 2019!
    Själv börjar jag jobba först nästa veckan, riktigt skönt att få en vecka extra.
    La till ditt inlägg i sammanställningen http://www.kanjagblirik.se/2019/01/mal-2019-sammanstallning-fran-olika-ekonomibloggar/ och lägger till din blogg i blogglistan.

    God fortsättning
    Mvh
    kanjagblirik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för det! Skönt med ledighet som du säger. Vart tvungen att ta ledigt i fredags. Pallade inte trycket av att jobba en 3 dagar vecka! :-)

      Radera