tisdag 18 september 2018

För långt till lönen!

Tisdagz. En vecka kvar till lönen och som vanligt är det för långt dit! Har trots idogt snålande behövt ta av det som kallas för "bufferten". Känner just nu av det som kalls för "ekonomisk-stress". Trots en hyfsad slant hos Avanza i aktier och fonder. Så är jag riktigt j*vla pank. Hur kunde det bli så här? Hade ju bra koll på alla utgifter när Augusti lönen landade på kontot! Jo just för att det kom en del "oförutsedda utgifter". Någon som fyllde år (Hmm hade jag givetvis glömt). Någon tog skolfoto och lite annat som inte var gratis.... Visst skulle jag kunnat ha kapat en del av utgifterna. Men nu gjorde jag inte det. Därför ser det ut som det gör på "alla" konton idag. Snålar jag resten av veckan så är det givetvis inga problem! För frysen är i alla fall full.....



















(Bildkälla: https://pixabay.com).




/funderajättemycketmera



4 kommentarer:

  1. Det är kul hur det känns som man lever "lön till lön" när man sparar pengar, då allt går till sparandet så finns det aldrig några pengar att ta, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon gång skulle det vara trevligt att känna sig lite rik! ☺

      Radera
  2. Haha känner igen det där. Allt verkar hända samtidigt. Vi har t.ex. restskatt och trasig generator på bilen samtidigt nu. Säkert minst 20" som ska lyftas från bufferten. *Suck*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att döpa om "bufferten"..till något annat! Då kanske den får vara kvar längre.... :-)

      Radera