onsdag 11 juli 2018

Snart är det äntligen semester....

Onzdagz.. Inne på min sista vecka innan det äntligen är dags för min semester. På många sätt och vis blir det här en helt ny slags semester för mig. Men korten är delade och det är bara att spela ut dom. Finns en mening med allt. Även om jag just nu undrar vad det är? Det mesta brukar dock kunna lösa sig med tiden. Fortsätter därför se framåt och inte bakåt. Alltid lättare att "back-tredja" än att förutspå framtiden....

Har blivit lite glesare och glesare mellan inläggen. Egentligen har jag mer tid än någonsin. Men av någon anledning så glömmer jag bort eller bara inte orkar skriva något. Bloggande är lite som med träning. Ju mer du tränar ju lättare känns nästa träningen. Samma sak här. Ju mer man skriver ju lättare blir det att få till nästa inlägg. Ska försöka använda semestern till att få upp lite frekvens på inläggen...


























(Bildkälla: investeralitemera)

På investerarsidan är det allmänt lugnt. Jag väntar in lönen som ligger två veckor framåt. Finns en fundering att öka i dom befintliga aktierna. Men även att ta in något nytt. Skriver jag exakt vilken aktie jag funderar på. Så kommer jag garanterat inte köpa den när det finns pengar på kontot. Så jag håller på det ett tag till. Brukar bli bäst så....


Några korta om något:

- Det är fotbolls VM och jag tittar så mycket jag bara hinner.
- Bilen ska in på service på första semesterdagen. Blir inte någon sovmorgon då.
- F-n bilen ska in på service. Kommer kosta skjortan som vanligt.
- Kan man klara en "all inclusive resa" utan en endaste inväxlad euro. #ekonomisksvensk
- Chansen till regn under mina 5 veckor semester? Svar 98%
- Sagt upp mitt Viasat abonnemang...#sparadkrona
- Förlängt mitt Viasat abonnemang... #fickettsåbraerbjudande



/funderaextremtmycketmera



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar