måndag 8 januari 2018

Det kunde varit värre! (Del 1).

Måndagzz.. December 2017 bjöd i mitt fall på en bra överraskning och två dåliga. Den bra var att jag tilldelades bonus från mitt jobb. X-antal tusenlappar som jag förväntade mig kunna investera i aktier och fonder under 2018. Dom två dåliga nyheterna var följande. Luftavfuktaren i grunden som är allt annat än ny och reparerad vid ett tillfälle. Slutade helt plötsligt att fungera. Diskmaskinen som har minst 7-8 år på nacken. Den funkar numera bara ibland eller inte alls.





















(Bildkälla https://pixabay.com).

Husbuffert plus bonus ser jag just nu som "bundet kapital".  Kapital som inte kan delas ut till mig, utan måste användas inom "rörelsen". Det som oroar mig mest är kostnaden för luftavfuktaren. Det kan bli en riktigt dyrt historia. Men hur dyrt vet jag först när jag kommer hem idag. För då ska Anticimex varit hemma hos mig och kontrollerat vad som går att göra och inte. Givetvis även lämnat ett kostnadsförslag. Diskmaskin kan jag ju klara mig utan i någon månad om så krävs? Hoppas därför imorgon kunna säga... Det kunde varit värre!


Fortsättning följer....



/blirtroligentvungenattinvesteralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar