söndag 29 oktober 2017

Wealth formula podcast!

Söndagz! Som vanligt på helgen så gick tiden lite väl fort! Det jag hade planerat att hinna med. Gick minsann inte alls som förväntat. Så det som inte hans med får helt enkelt vänta till nästa helg. För det finns viktigare saker här i livet än en massa måsten. Det tycker jag i alla fall....!



















(bildkälla https://pixabay.com).

I min jakt på inspiration och fortbildning så lyssnar jag bland annat på en hel del poddar. Jag tror och inbillar mig själv. Att jag har bra och nästan full koll på dom flesta Svenska ekonomi/aktie/fond/mfl poddar. Därför lyssnar jag en hel del på Amerikanska också, eftersom antalet "over there" är betydligt fler än här hemma i Svedela. Det är rätt ofta poddarna gör poddar om varandra. Just på det sättet hittade jag fram till "Wealth formula podcast".

Podden görs av Buck Joffrey som riktat in sig på "cash flow". Eller som man på Svenska skulle säga - pengaflöde. Det låter ju i mina öron riktigt bra. Men här är det ett flöde av pengar som genereras av intäkter från att äga fastigheter (hyresintäkter) och inte aktieutdelning. Givetvis avhandlas det en hel del annat i podden också! I senaste avsnittet fick Hedgefond förvaltaren Howard Getson komma till tals. Vilket var både lärorikt och intressant!

Länk: https://www.wealthformula.com/category/podcast/


Full fart mot måndag! 


/läramiglitemera






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar