tisdag 15 november 2016

Det gjorde inget!

Det brinner! Nu är det inte fullt så allvarligt som att det brinner på "riktigt". Utan det är snarare den situationen vi har på mitt jobb just nu! Det är ingen ordning och allt händer på en och samma gång. Nya projekt som kolliderar med gamla synder och gamla projekt. Att ta en sak i taget det får man minsann inte göra. Utan här på jobbet ska man gärna släppa en halvt påbörjad uppgift, för att ge sig på en ny. Den som skriker högst får alltid hjälp först! Gör mitt bästa för att påpeka att dom rutiner vi har inte riktigt fungerar. Mest av allt därför att vi knappt har några. Men det hjälper inte. Jag når inte fram, känner därför hur min frustration börjar ta över allt mer och mer....


















Till och från jobbet idag, fick podden "PrataPengar" gör mig sällskap. Första gången jag hört att en gäst pratat mer än Nicklas Andersson. Den ena halva av podden dvs. Gästen Johan Torén, förvaltare på "Strand Kapitalförvaltning" gav verkligen Nicklas en match i att prata på. Dock var avsnittet ett av dom bättre på länge. Mest eftersom det var så pass intressant att höra hur "Strands" värderade småbolag jämfört med storbolag. Att sen den här avsnittet dessutom var ca 20 min längre än dom normala 50-55 min. Det gjorde inget!

Har du inte hört avsnittet än? Passa då på att lyssna på det hos SoundCloud #PrataPengar


/lyssnalitemera










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar