torsdag 1 september 2016

Det i sig är ju ganska positivt!

OMXS30 körde idag mer eller mindre repris på gårdagen. Full fart på morgonen, för att sen lugna ned sig på eftermiddagen. Samt att till sist sluta på lite minus. Vi hade helt enkelt kunnat hoppa över den här dagen. Om man nu frågar mig....

Eftersom jag hade lite torrt krut kvar och var rädd för att missa uppgången? Som kom av sig till sist. Så brände jag av dom sista pengarna som fanns på Avanza. Ett tag kände jag mig snål och såg inte alls några bra aktier att gå in i. Men min enorma oerfarenhet visade sig från sin bästa sida idag. Passade därför på att köpa ytterligare 50 st SEB A när dom ändå låg under gårdagens inköpskurs. Behövde inte vänta länge på att dom skulle fortsätta sjunka. I vanligt ordning dvs. Är jag förvånad att det alltid tycks bli så? Nej inte ett dugg!


















Nu är det bara att åka med resten av månaden innan nästa slant kommer in på kontot. I och med att den 25:e är på en söndag den här månaden.Så kommer lönen redan den 23:e. Det i sig är ju ganska positivt!


/investeralitemera






4 kommentarer:

  1. Haha, jag ser att du tänker som jag. När den 25:e infaller på helgen kommer lönen (i mitt fall CSN-pengarna) 1-2 dagar tidigare än vanligt. Jag skäms nästan lite över att det känns så kul, det spelar ju ingen roll egentligen, men lite barnslig får man lov att vara. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkiga är dock att lönen därefter dröjer lite längre! Hade oxå CSN för en sisådär 209 år sedan. Lånet hängde kvar i många år. Sen gjorde jag en drive för att bli av med det. Betalade extra något år när summan vart hanterbar! ☺

      Radera
  2. Man vet aldrig om det går upp eller ner på börsen därför brukar jag (vis av oerfarenhet) först titta lite på hur aktien legat ett år tillbaka i tiden, tänka lite själv om vad som kan vara en vettig nivå att gå in på och sedan handla när läget kommer. Är det stora bra bolag så handlar jag om det sjunker ytterligare, om jag nu har några pengar:-) Långsiktigt spelar några kronor hit eller dit inte så stor roll men att snitta ner sitt GAV är alltid en ego-boost!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog vara en sund strategi att investera så. Självklart önskar man att "just jag" hade hittat den där strategin som funkar så otroligt bra hela tiden. Men jag tror inte den riktigt finns. Mycket verkar tyvärr hänga på tillfälligheter.

      Radera