lördag 8 september 2018

Snålvecka och aktieutdelning!

Lördagzz. För ett par veckor sedan inledde jag "operation snålvecka". Hur har det då gått? Nja så där om sanningen ska fram. Efter att ha fått köpa både plankor och lack. Så gick det faktiskt riktigt bra. Höll inne på alkoholkonsumtionen ena helgen och följde upp med en riktig snålvecka. Där inget överhuvudtaget alls köptes. Jo mat köpte jag givetvis. Men så kom förra helgen och jag var ut på lokal. Det vart dyrt, så pass dyrt att jag straffade mig själv genom neka mig taxi hem. Så istället fick jag bita i det sura äpplet och gå ca 1,6 mil. Tog lite drygt 2h och 10 min. Det man inte har i huvudet? Det får man ha i bena. Nu är jag åter igen inne på snålspåret. Vilket är lika bra för rent ekonomiskt ligger jag efter planen för den här månaden. Skam den som ger sig...



















(Bildkälla https://pixabay.com).

Har väntat och väntat på utdelning från American Shipping Company och Baltic Horizon Fund. Men så idag på en lördag fanns pengarna på min ISK och KF hos Avanza. Totalt 1137 kr som kommer att återinvesteras. I vad vet jag inte riktigt nu. Men det löser sig...

American Shipping Company, utdelning 467 kr.
Baltic Horizon Fund, utdelning 661 kr.


/investeralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar