söndag 17 juni 2018

Men nu då?

Zöndagz.. Regn, regn och åter regn. Vad hände med Solen som vi varit så bortskämda med under större delen av Maj? Vad tog den vägen? Kommer den ens tillbaka? Är det för att vi närmar oss midsommar som det nu har börjat regna? Många frågor som kräver sina svar?


























(Bildkälla https://pixabay.com)

Går och väntar på att Björn Borgs aktieutdelning ska ramla in på kontot. Någonstans vill jag minas att jag läst? Att den skulle finnas på konto nu på Torsdag 21/6. Kan ha drömt ihop det? Men sen blir det lugnt med utdelningar ett tag framöver. Vad ska man då ha att se fram emot när utdelningsperioden nu går mot sitt slut?



/inteinvesteralitemera


7 kommentarer:

  1. Du har inga planer på att doppa tårna i nordamerika? Med några kvartals- och månadsutdelare tar utdelningsperioden aldrig slut :)

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, har kollat lite på NorthWest Healthcare Properties. Men eftersom jag inte är speciellt insatt i den Kanadensiska marknaden så har jag avvaktat. :-)

      Radera
    2. Har lagt till din blogg i min blogglista! :-)

      Radera
    3. Ja det finns ju minst sagt en kopiös mängd bolag att välja mellan i nordamerika, så det skadar nog inte att läsa på en del. Seekingalpha.com, 4-traders.com och Dividend.com är några sajter jag brukar använda.

      Tackar, har lagt till dig också :)

      Radera
    4. ok, tack för tipsen! :-) Ska kolla in dom!

      Radera
  2. Om jag vore utdelningsinvesterare så skulle jag absolut söka mig till även usa eller canada. För att få in fler sektorer och sprida utdelningen över året.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera