måndag 26 februari 2018

Investerat och fortsatt funderat...

Måndagz. Exakt 09:03 var det roliga över för den här gången. Hade visserligen lite mindre än normalt att investera. Men det räckte gott och väl för den här vändan. Vad vart det då? Jo, nämligen 42 st Nordea. Mest för att jämna till innehavet. Som nu uppgår till 400 st. Som i sin tur den 26 Mars kommer ge mig 2664 kr i aktieutdelning.




















(Bildkälla: https://pixabay.com).
2017 fick jag 1235 kr i utdelning av Nordea. Så i år blir det alltså mer än dubbelt så mycket. Givetvis mycket tack vare att jag köpt på mig flera aktier under året som gått. Samt Nordeas utdelningshöjning från 6,18 kr/aktie till årets 6,66 kr/aktie. Sånt gillas!


Vad har jag då funderat på? Hmm..jo att det behöver jag nog fundera liter mera på.....!


/funderaännumera


  

2 kommentarer:

  1. Saftig utdelningsökning! Gott att se att det går bra för dig och att du fortsätter på din inslagna väg. Ha det // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Ja det är bara att man fortsätter och inte ger upp. Även om det ibland kan vara lockande! :-)

      Radera