söndag 21 januari 2018

..bara snål!!

Zöndagzz.. Hade sett fram emot att vakna sent idag. Men en tidig samling med tonårsdotterns fotbollslag. Gjorde att det vart tidigare än vanligt (Tidigare än vad jag normalt går upp i veckorna). Synd att klaga egentligen? För förr i tiden var det väl mer eller mindre tvång att alltid ta sig till kyrkan på söndagsmorgonen. Det finns alltid olika grader av helv*tet...Det har jag lärt mig!

Det sägs och nämnas att Januari är den fattigaste av alla månader. Ja så kanske det är. Personligen tycker jag alla månader kännas så där lagom fattiga. Dvs när räkningar och sparande dragits. Det som finns kvar då. Det är ju allt! Fattig eller rik? Visst drar man ned på maten, så finns det pengar att spara. Man skulle ju kunna börja där? Har själv börjat kolla efter det billigaste priset på snarlik varor när jag handlar. Alltid spar man någon krona. Kan väl inte påstå att det alltid uppskattas av tonårsdottern.

- Pappa förr var du ekonomisk. Nu är du bara snål!!
















(Bildkälla https//pixabay.com).

Lönen på kontot nu på onsdag. Tele2, Baltic Horizone Fund och ev någon till, är på inköpslistan. Hinner troligen ändra mig både två och tre gånger innan jag helt bestämmer mig. Att vara lite flexibel är nog bäst. Att hålla kvar vid dåliga beslut! Det kan aldrig vara bara i längden....

Väntar fortfarande på svar på ang min "luftavfuktares" vara eller icke vara. Ett positivt beslut som gör reparation möjlig? Då blir det mer över till att investera. Håller tummarna. Borde vara min tur att få lite flyt nu..kan jag tycka!


/investeralitemera







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar