torsdag 7 december 2017

Årets sista utdelning!

Torzdagz! Vart tog den här veckan egentligen vägen? Redan Torsdag och imorgon Fredag. Sen står det inte på förrns helgen är över och nästa halva December är avverkad. Tiden är verkligen relativ och just nu går den lite väl snabbt!

Årets sista utdelning stod min kvartalsutdelare American Shipping Company för. Den här gången delades det ut ca 335 kr för min 500 aktier. Pengarna lät jag som vanligt inte ligga orörda allt för länge. Utan tillsammans med lite annat smågrus, så räckte det till 17 st nya aktier i bolaget.






















I och med utdelningen så blir årets totala utdelning på 16 223 kr. Det är en bra ökning jämför med 2016 då utdelningarna slutade på 4561 kr. Så visst man kan få en pengamaskin att spotta ur sig mera pengar. Men i mitt fall så har det en hel del att göra med det sparande jag tillfört nästan varje månad. Dock ser det inte lika muntert ut 2018. Som det preliminärt ser ut idag. Så kommer utdelningarna hamna någon tusenlapp under årets resultat. Men mycket kan hända på dom kommande månaderna. Målet är dock utdelningarna ska öka för varje år......



/investeralitemera








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar