lördag 11 november 2017

Var är vargen?

Lördagz! Ropar varg mest hela tiden. Försöker få nära och kära att förstå uppgången kan inte fortsätta i all evighet. Samt att har dom "tid" och "nerver" att vänta ut en ev större nedgång som till sist vänder till uppgång. Även om det tar 2-5 år. Men ingen lyssnar. Varje gång börsen backar ropar jag varg. Nu är det ingen som lyssnar längre. Allt jag hör är hur bra Stockholms börsen är. Varför ska den gå ned när den lika gärna kan gå upp. Själv har jag många år framför mig och kan klara av en större sättning utan att få panik. Men alla har inte tiden för sig.....Har du det?




















/funderalitemera


4 kommentarer:

  1. Bra att du har det mentala förberett, riktigt många år kvar även för min del. Jag skulle på sätt och vis dra fördel av en sättning under kommande två åren då jag fortfarande studerar och kommer att kunna öka insättningarna ordentligt vid intågande i arbetslivet. Så om det ska krascha, hellre nu än om tre år för egen del.

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det ens blir en krasch? Kanske blir en låååång nedgång!? 😐

      Radera
  2. Jag är i precis samma situation som Humankapitalisten på det sättet. Inga problem om börsen går ner lite de kommande åren. Min horisont är längre bort än så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värre för dom som inte har möjligheten att vänta ut ev större nedgång! 😐

      Radera