fredag 27 oktober 2017

Investering, utdelning och återinvestering!

Fredagz! Lönen var in och vände på kontot och det som inte räkningarna tog. Det tackade och bockade Avanza för. Fyllde på med 80 st Resurs Bank inför kommande utdelning. Totalt har jag nu 500 st och det kommer nästa fredag ge mig 750 kr. Då är det jag som tackar och bockar. Sen fortsatte jag med att fylla på i min kvartalsutdelare nämligen 22 st American Shipping Company. Som jag även där nu har 500 st totalt. Ser fram emot kommande utdelning där. Vilket jag i skrivandets stund inte har en aning om hur mycket det blir.

När röken från investeringarna lagt sig! Så var det idag dags för Telia att för andra gången i år dela ut lite pengar. Vilket gav mig 900 kr rakt in på Avanza kontot. Vilket jag självklart tackar alla kunder i Telia för! Pengarna fick vila i minst 45 minuter, innan jag hade investerat dom vidare i min andra kvartalsutdelare. Köpte nämligen 100 st Baltic Horizon Fund som även dom har utdelning i November. Snöboll rulla.....


Totalt har jag nu under 2017 fått 14 692 kr i aktie och fondutdelning! 




















Trevlig helg! 


/investeralitemera





2 kommentarer:

  1. Kul se din utveckling på utdelningarna, många % upp :)
    Grattis och bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nu gäller det bara att bolagen fortsätter med samma fina utdelning nästa år. 2018 blir ett spännande år! 😃

      Radera