söndag 15 oktober 2017

Har koll på läget!

Söndagz! Har under helgen hunnit titta igenom Avanza portföljen minst ca 100 gånger! Jag vet ju att innehaven eller värdet inte kunnat ändrats. Men jag kan bara inte sluta kolla hur läget är. Tusentals tankar går genom huvudet, saker som om jag valt rätt aktier. Eller om jag borde investera i någon speciell aktie som fått stå tillbaka under året som gått? 1 år går förbaskat snabbt det inser jag nu när jag smått börjar summera 2017 och tänka på 2018.



























En sabb koll på min delmål/etapper! Visar att jag med lite tur kommer kunna stänga/stryka över två stycken inom dom närmsta veckorna. (Ta i trä..)

Men en normal månadsinsättning nu i slutet på oktober! Så kommer jag kunna stryka över Etapp A8. Det är väldig nära nu! (Ta i trä..)

Etapp A8
Sätta in och investera minst totalt 55 000 kr under 2017.
(Kräver att jag köper aktier eller fonder för minst 4583 kr varje månad).


Får vi en börsdag på måndag som slutar på plus!? Samt givetvis att flertalet av mina aktier visar blått. Då ryker Etapp A9. Kan givetvis slå helt fel om börsen vänder ned under vecka som kommer. Men i skrivandes stund fattas det ca 500 kr för att nå målet. (Ta i trä..)

Etapp A9
Ha ett sammanlagt portföljvärde på 250 000 kr.
(Kräver löpande insättningar, samt att börsen inte går ned allt för mycket under 2017).


Har med andra spännande veckor framför mig........



/villhalitemerkollpåläget




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar