tisdag 4 april 2017

Ibland blir det rätt, fast man gjort fel!

Tizzzdag! Har letat och letat hela dagen. Men hittar den inte någonstans. Frågade runt på jobbet om något sett den? Men inte någon visste var den var. Misstänker att jag kanske glömde den hemma idag. Eller så ligger den kvar i vedboden sen förra gången jag hämtade ved! Konstigt det där med hur motivation... Hur den bara kan försvinna så där!?




















Klantade mig vid mitt förra PPM köp för ett par veckor sedan. Skulle "vår städa" lite. Någon fond skulle bort och någon ny skulle in. Lättpåverkad som jag tydligen är. Så var mitt mål att köpa Spiltan Aktiefond Sverige. Sagt och gjort så raderade jag råvarufonden "Gustavia ProxyPetroleum Energy". Sen skrev jag in Spiltan i sökfältet och tryckte köp. Tog några dagar innan allt vart klart. Men konstigt namn fonden hade i min PPM portfölj... "Spiltan Aktiefond....Småland". Hmm kanske skulle läsa klart hela fondnamnet nästa gång jag gör ett köp. Nåja den får ligga kvar ett tag till, som en påminnelse för mitt slarv. Ibland blir det rätt, fast man gjort fel!





/klantasiglitemera





6 kommentarer:

  1. Kan bli riktigt bra finns mycket kvalitetsbolag i småland som fagerhult, kabe, nibe, husqvarna thule etc, kan tänka mig att de smålandska bolagen går bättre än sverigesnittet

    SvaraRadera
  2. Jag har också Spiltan Aktiefond Småland. Den har gått upp 9% under 2017 i min ppm portfölj. den har även gått väldigt bra historiskt sätt. Kan även rekommendera Spiltan Globalfond Investmentbolag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spiltans fonder är mycket intressanta! Även om dom inte är indexfonder! ☺

      Radera
  3. Ja spiltan är faktiskt ett företag som lyckas rätt bra med aktiv förvaltning. Didner & Gerge ibland med.

    SvaraRadera