fredag 21 april 2017

Har ju hela helgen på mig att fundera!

Fredag! Äntligen... Började jobbveckan bärandes på en sten. En stor "bautasten", en sån som Obelix i serien Asterix brukar bära på. När jag idag checkade ut från jobbet ca 1,5h tidigare än vanligt. Då var det bara ett litet gruskorn kvar av stenen. Konstigt hur saker och ting ibland bara löser sig med hårt arbete och en massa j*vlar anamma. Med samma inställning borde det även gå att nå pension på 10 år? Eller inte....?















Nästa vecka på Tisdag kommer Aprils sista aktieutdelning. ABB står då för kalaset. Men även att lönen trillar in på kontot är mer än trevligt. Till skillnad från månaden innan. Så är faktiskt inte helt klar med vilka eller vilken aktie pengarna ska vidare in i? Det blir någon av dom som delar ut i Maj i alla fall. Har ju hela helgen på mig att fundera!

Trevlig helg!


/funderalitermera












2 kommentarer:

  1. Hur går det med funderingarna?

    En fundering jag har med anledning av detta inlägg: Varför ska det nödvändigtvis bli en aktie med utdelning i maj? Nu kanske du har en depå där du slipper skatta för utdelningen och jag förstår att du (likt jag) gillar att få utdelning, men att flytta pengar från vänster till höger "ficka" (vilket utdelning på ett sätt är) gör dig inte rikare.

    I övrigt ber jag att få tacka för en hel del intressanta inlägg på din blogg.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Egon! ☺ Det värmer! Hmm... har faktiskt funderat och räknat lite under dagen. Kommer fortsätta fylla på i Resurs och Björn Borg. Finns även en liten riks för att Kinnevik får en minimal släng av sleven. Egentligen borde jag kunna investera i någon aktie som delar ut i Juni, Juli eller Augusti.. Men vill väldigt gärna av varje utdelning som kommer är lite större än bara någon hundra lapp. Målet är att varje utdelning minst ska vara på 1000 kr. Men dit är det en bra bit kvar i dom flesta av mina utdelningarna! ☺

      Radera