torsdag 13 april 2017

Brukar ju ändå aldrig bli som jag vill eller tror!

Torzzdag! Kort arbetsvecka och aktieutdelning, kan inte bli så mycket bättre? För mina 265 st Ratos förärades jag 530 kr. Pengar som redan jobbat sig vidare in i 10 st Resurs Holding. Repris på igår med andra ord.





















Totalt 2017 har jag nu fått 9188 kr i aktieutdelningar.


Kort var även börsdagen som hade halvdag. Finns det ens numera? Inte på mitt jobb i alla fall. Där har man tillsammans med facket förhandlat bort "halvdagar" mot tre hel dagar. Som man får fördela hur man vill under året. Förutsatt att det inte påverkar verksamheten. Som det så fint heter....

The Devil is in the details. Medivirs aktie steg 6,5 % idag. Enligt Privata affärer så berodde det på att nya VD.n Christina Lind. Utlovat ett tätare nyhetsflöde framöver i och med alla dom projekt som finns i "portföljen". Varför går man ut men en sån sak? Är det kanske så enkelt att det kommer komma så mycket spridd information inom kort. Både bra och dåligt? Samt att man då inte bara ska stirra sig blind på utfallet av ett projekt? Eller så sitter hon redan nu inne med så mycket bra info!? Som hon bara vill att vi ska veta kommer komma ut snart. Själv har jag ingen aning. Brukar ju ändå aldrig bli som jag vill eller tror!






















Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/The_devil_is_in_the_detail


Glad Påsk!



/investeralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar