onsdag 25 januari 2017

Var det verkligen bara onsdag idag?

Äntligen! Hade sett framför mig en ganska okomplicerat börsdag. Snabba köp och sen bara ta det lugnt resten av dagen. Men nja så vart det inte riktigt. Ratos som stod på min inköpslista, där fick jag aldrig till något avslut. Så den kommer att få står kvar i en månad till. Bättre gick det att köpa Björn Borg. Köpte totalt 50 st, som förhoppningsvis tillsammans med dom 75 st jag redan hade. Ger en utdelning i Maj på ca 250 kr. Det räcker till en familje-pizza och lite dricka. Kanske kan vara något? För vissa dvs!



















Baltic Horizon Fund gick inte heller så lätt att köpa. Av någon anledning så kom inte försäljningen igång förrns efter ca 40 min efter att börsen öppnat. Till sist gick även min order på 100 st andelar igenom. Eftersom pengarna som då var kvar brände på kontot. Så styrde jag in dom i min kapitalförsäkring. Där köptes 81 st "American Shipping Company". Sen var det mer eller mindre slut på pengar för den här gången. Kommer uppdatera "innehav" i helgen och stämma av lite hur året 2016 i pengar gått... Var det verkligen bara onsdag idag? 



/investeralitemera



  

2 kommentarer:

  1. Björn Borg är ett företag jag tror på. Självklart använder jag deras boxers med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ☺ Själv är jag för snål för det. Nöjer mig istället med aktien! 😆

      Radera