onsdag 7 december 2016

Så mycket för mental blockering!

En ut två in! Idag sålde jag av mina 140 st SEB A aktier med en avkastning på ca 8,5%. Fanns flera anledningar till varför min "bank" fick lämna portföljen. En av dom största, var att jag har två andra bankaktier. Så fanns det goda skäl att skifta till något annat område. Den andra stora anledningen är en väldans stor chansning. Inte riktigt likt mig men ändå.

SEB fick alltså lämna in kom istället det forskningsbaserade läkemedelsbolaget Mediver. Efter att ha läst om den potentiella utdelningen på 32 kr/aktie som Privata affärer skrev om igår. Så slog jag alltså till idag och inhandlade 120 st. Hur vida det stämmer eller om det bara var önsketänkande från Erik Penser Bank som "nyheten" kom ifrån? Det kommer visa sig längre fram i vår. Givetvis hade dom redan köpt på sig en stor del av Mediver aktier innan dom så snällt droppade nyheten/analysen till Privata affärer.


Källa:
http://www.privataaffarer.se/borsguiden/medivir-erik-penser-tror-pa-stor-utdelning-till-varen-888397















Det andra bolaget som kom in i portföljen var "Björn Borg". Som sysslar med underkläder, sportkläder och en hel del annat. Här är utdelningen fn på 2kr /aktie. Hoppas självklart att dom övertid kommer att öka på utdelningen. Så mycket för mental blockering!



/investeralitemera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar