onsdag 28 december 2016

Inte mina i alla fall.

Utgifter och utgifter! Just nu när Julen precis är över och 97% av alla räkningar är dragna från kontot. Så känner jag bara.. Öhhh avskyr December månad! Att något överhuvudtaget ska bli över till mitt Avanza konto. Den sannolikheten ser inte speciellt stor ut nu! Även fast jag tyckte att det var lite räkningar att betala den här månaden. Så har tok för mycket att lönen redan gått åt. Den största boven är utan tvekan posten "julklappar". Men jag intalar mig själv som alltid. Nästa år ska jag minsann spara pengar till Julen under hela året. Jadå det ska jag göra.....!



















Har fått ett nytt sänke i portföljen. Mitt förra stora sänke Telia tyckte tydligen att något annat värdepapper kunde vissa vart källaren ligger. Tog nämligen inte allt för lång tid för nykomlingen "Baltic Horizon Fund" att börja färden nedåt. I skrivandets stund så ligger den på minus 14,90%. Den har tappat nästan 2 kr sen introduktionen förra veckan. Man får hoppas att den tycker bättre om 2017 än 2016? Eftersom jag jagar den kommande kvartalsutdelningen! Så får den falla bäst den vill. I alla fall ett tag till. Inget är hugget i sten när det gäller investeringar. Inte mina i alla fall.



 /funderalitemera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar