måndag 5 december 2016

Det ska verkligen inte vara omöjligt!?

Tänker på redan nu på 2017! Har funderat lite fram och tillbaka och känner mig en aningen feg. I alla fall när det kommer till nyköp. Så vågar jag helt enkelt inte ta in ett nytt bolag i portföljen. Blir lite av en trygghetsnarkoman. Börjar tänka i banor som, tänk om dom höjer utdelningen då vore det ju bra med fler av samma. Eller...!?

Just nu så är jag mentalt blockerad. Så därför gör jag det lite mer konkret. Skriver i och med det upp "Etapp A6 - Portföljen ska utökas med 3 st nya utdelningsbolag". (Från  nuvarande 10 st till 13 st). Står det skrivet så antar jag att det gäller att nå det målet också!? Det ska verkligen inte vara omöjligt!?






















/funderalitemera

4 kommentarer:

  1. Varför inte sprida risken och ta in fler bolag? Och det är väl bolagens vinster som egentligen spelar mest roll?
    Bara höjd utdelning i sig kan ju betyda fler saker än att det går bra - bolaget kan ju ha slut på nya idéer t ex...Och låter dig som aktieägare bestämma själv var du ska investera vinsten på ett bättre sätt än de själva kommer på.
    Kursen går ju ändå ned med samma som utdelningen på exdagen (allt annat lika) - så man kan försöka lyfta blicken och inte bara stirra som besatt på en enda sak.
    Kul och intressant blogg! Inspirerande läsning!

    SvaraRadera
  2. Jo fler bolag ska in! ☺ Tycker dock att mycket är dyrt nu. Men å andra sidan! Så kanske man tittar tillbaka om ett år på 2016 och inser att det var billigt då? Tack för att du kommenterar! ☺

    SvaraRadera
  3. Klart du ska ta in några fler innehav! :) lite inspiration: Atlas Copco, castellum, Investor, Industrivärden, latour, axfood.. :)

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många bra bolag! :-) Men jag vet i dagsläget inte vilka det blir!?

      Radera