fredag 28 oktober 2016

Trevlig helg!

Utdelnings fredag! Har knappt hunnit med att räkna ned till Telia utdelningen. Så var den då äntligen här. Loggade givetvis in på kontot redan innan kl 07:00. Självklart så låg en utdelning på 1050 kr från Telia där. Synd bara att man inte kan ha det så här varje fredag. Det vore rena drömmen. Jo jag vet att det finns en hel del Amerikanska aktier som visserligen delar ut kvartalsvis. Men så långt fram i mitt investerande är jag inte än. Har en hel del Svenska aktier kvar, innan jag vågar mig på utländskt ägande. Men med en så stark dollarkurs som nu. Så lär det dröja....

Försökte att hålla mig kall och handla smart idag. Gick som vanligt lite så där. Tömde mer eller mindre det som kommit in från lönen. 



Dagens köp kommer med nuvarande utdelning, 2017 ge mig ca 299,50 kr extra. Nu är det ju högst tveksamt om Ratos och Telia kommer klara av att vara lika frikostiga som i år. Men den information får vi nog ge oss till tåls ett tag till innan vi får ta del av. Trevlig helg!


/investeralitemer
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar