måndag 4 juli 2016

Eller inte!!?

Helgen är över och nu väntar en ny börsvecka. Hade hoppats att vi skulle fortsätta uppåt efter förra veckans Brexit vändning. Men det blev tyvärr inte så. Är fortfarande totalt på minus i alla depåerna. Men det ser ut att gå åt rätt håll trots allt. Har uppdaterat fliken "innehav". Avanza fonderna har fått tillskott i med "Handelsbanken Råvarufond" som givetvis är en index fond. Förvaltningsavgiften är på 0,70%. Vilket passar mig fin fint. 

Följande kan man läsa hos Avanza om fonden:

Fonden är en indexfond som i sina placeringar söker efterlikna SHB Commodity Index Excess Return med syfte att över tiden ge en avkastning som så nära som möjligt överensstämmer med indexets avkastning. Indexet är framtaget av Handelsbankens råvaruexperter och består av omkring 15 st råvaror som är viktiga för de nordiska ekonomierna. De råvaror som har störst vikt är olja, elektricitet, koppar, aluminium och guld.
















Letar fortfarande efter någon bra pocketbok att läsa under semestern. Kikade runt lite på Adlibris idag. Men fastnade inte för någon speciell. Hade även en mindre lyckat coachsamtal med min Chef på förmiddagen. Fick frågan vad som var roligt på jobbet. Kunde inte ens klämma fram en liten nödlögn. Vart helt tomt. Inte ett jota kunde jag komma fram till. Men lovade försöka komma på någonting lagom till efter semestern. Då borde jag vara fylld med energi efter 5 veckors ledighet. Eller inte!!?



/funderalitemera






2 kommentarer:

  1. Trist att ingenting känns kul på jobbet. Jag hoppas att semestern ger lite mer motivation.

    Angående semesterläsning kan jag rekommendera "Early Retirement Extreme" som jag läste ut igår. Se liten recension här: http://myttinge94.blogspot.fi/2016/07/boktips-early-retirement-extreme-en.html

    Du får gärna lägga upp min lilla blogg (http://myttinge94.blogspot.com/) i din lista.

    Mvh

    Myttinge 94

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbet är bara 8h av dagens 24h. Här destå roligare resten av dom 16h som är kvar. Tack för tipset ska kolla upp boken samt några andra du har på din blogg. Jag lägger till dig i min lista. Lägg gärna till min i din. Tack för att kommentarer!

      Radera