måndag 18 juli 2016

Det kan vara nog svårt!

Är det dags för ett strategibyte? Att börja trejda, för att ev kunna nå målen mycket snabbare? Korta investeringar? Svaret på båda påståenden är nej! Den här bloggen skapades för att hålla mig i styr. Så att istället för att byta strategi var och varannan vecka. Så skulle jag bli tvungen att följa den väg jag stakat ut. Långsiktiga investeringar i stabila utdelare och indexfonder. Sen kan det givetvis finnas ett och annat mindre undantag.

Första semesterdagen och myrornas krig i bröstet gör sig fortfarande påmind. Brukar i regel ta ett par dagar innan jobb och stress försvunnit ur systemet. Efter det är det som om man aldrig haft ett stress framkallande jobb. En otrolig skön känsla som jag mer än gärna skulle vilja känna varje dag. Förhoppningsvis redan om 10 år! Känslan av att inte behöva ett jobb dvs!

Fick min bok idag, "Världens 99 bästa investerare". Vart givetvis tvungen att provläsa den lite. Vill ju inte i solstolen upptäcka att den är dålig och tråkig. Har visserligen bara läst inledningen. Men den lyckades fånga mitt intresse. Några insikter som författaren sammanfattar från bokens alla investerare är! 

-Tänk på risken, inte potentialen. 
-Var beredd att förändra din strategi om marknaden förändras.
-Var disciplinerad och arbeta hårt.

Jag vet vad jag ska arbeta extra hårt med dom kommande veckorna. Nämligen att ha en bra semester. Det kan vara nog svårt!


/slöalitemera



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar