måndag 11 april 2016

Lagen om all.....

Tror inte på ren och skär "otur". Det har jag förklarat tidigare. Ibland går det emot och ibland går det bra. Aktieköp kan gå åt båda håll. Men om man är insatt och påläst så vill jag gärna tro att man kan ta beslut som kan gynna en i längden. Visst sen finns det saker man aldrig kan räkna med. En jordbävning som ödelägger företagets fabrik och dess aktie rasar. Vilket i sin tur får konkurrentens aktie att öka pga att dom nu får sälja mer?

Det löste sig med bilen. Vi slapp betala mer för det dom "lagade". Nu ska måste universum rätta upp det! För det får inte gå för bra för någon. Om man nu tror på sånt?

För ett par dagar sen kom ett mail från resebolaget.Våran resa hade ändrats. Tydligen något med renovering etc på hotellet. Man ombads kontrollera om rumstypen stämde. Hade på sig att återkoppla med synpunkter till den 22/4. När mailet kom stämde rumstypen. Idag gör det inte. Resebolagets kundservice och jag var överens om att familjens rum hade nedgraderats. Så återigen är jag i händerna på ödet. Får vi ett uppgraderat rum till samma pris? Eller kan vi uppgradera och betala mer. Eller ha kvar det rum vi tilldelats? Vet vad några av er tänker! Men boka av resan välj något annat resmål och hotell! Det är tyvärr inte ett alternativ, då vi reser tillsammans med släkten. Så nu väntar jag på att dom ska kolla upp vad som kan eller inte kan göras för mig och våran resa? Det här är vad jag kallar lagen om all djä.....!

Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Murphys_lag


Fortsättning följer....




/resalitemera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar