tisdag 23 februari 2016

För vem bryr sig om en vanlig tisdag om 100 år?

När man lämnat sitt jobb i tanken, men är där fysiskt. När man känner att vilken uppgift man än gör, så spelar det egentligen ingen roll. När det enda man väntar på är lönespecifikationen och kommande lön. När man känner söndagsångest även på en tisdag eller en fredag. När man redan längtar till nästa semester, på första arbetsdagen efter semestern. Då vet man att det är dags att söka sig ett nytt jobb. Där är jag nu! 10 år ifrån min plan behöver jag något för att öka motivationen. Något som får in mig på rätt spår igen.

Källa:
http://www.va.se/nyheter/2016/02/23/6-glidare-som-fick-betalt-utan-att-jobba/


Men allt är inte beck svart. Swedbank slutade på 172kr. Det var bra för min del. OMXS30 slutade visserligen på minus 1,39%. Kanske såg någon investerare sin chans att ta hem sin vinst efter några dagars uppgång? Men det gör det samma. För vem bryr sig om en vanlig tisdag om 100 år?






/investeralitemera








2 kommentarer:

  1. Det där känner man igen sig i. Har mer eller mindre alltid vantrivts på jobb och känt en längtan till något annat och att få syssla med det jag egentligen vill. Det är lättare sagt än gjort men det bästa är nog att försöka ta sig vidare.

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  2. Så länge man känner att man utvecklas och det finns något att sträva fram mot. Så är det helt ok. Men i mitt fall nu, så har jag en tveksam inställning till mitt jobb. Det är inte bra för någon part!

    SvaraRadera