måndag 8 februari 2016

Bra jobbat, ni 2600 ägare av aktien!

I min bevakningslista hos Avanza var precis allt rött idag, förutom för ett företag. Listan innehåller en hel del aktier som jag aldrig kommer köpa på mig av olika anledningarna. Givetvis finns där några som jag skulle vilja äga. Hur som, det som är intressant är se hur dom rör sig från dag till dag. Ett bolag har dock gått förbi min radar senaste månaden, trots att den finns på min lista. Nämligen "SolTech Energy Sweden", bolaget som jag i början av Januari skrev om som en möjlig kandidat till att kanske kunna bli nästa Fingerprint?

Så här skrev jag den 13/1.
----------
Idag steg nämligen Soltech Energy Swedens aktie med ca 64%. Slut kursen blev 10,85kr. Kan det bolaget bli nästa Fingerprint?


Läs mer om på bolaget på
http://www.soltechenergy.com/sv/

----------

Följande kan man läsa om bolaget hos Avanza.
SolTech Energy utvecklar och säljer ett solenergisystem som är en del av en fastighets yttre skal i form av ett tak och/eller en vägg i glas (pannor eller planglas), och fungerar både som klimatskydd och solfångare för produktion av värme, varmvatten och elektricitet.



Idag nästan en månad senare slutade kursen på 25,30kr/aktie. Det är nästan en 150% ökning på en månad. Lätt att vara efterklok. Men alla ni som köpte aktien i Januari måste verkligen vara nöjda en sån här dag när Europas börsen visar minus siffror. Bra jobbat, ni 2600 ägare av aktien! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar